VSUO

VARNO IN SPODBUDNO UČNO OKOLJE

Osnovna šola III Murska Sobota je partner Zavoda Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) v razvojni nalogi Varno in spodbudno učno okolje. Vanj smo se vključili s ciljem ustvariti učno okolje, v katerem se bodo učenci počutili sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale v skladu s svojimi zmožnostmi. Z vključitvijo učencev v sooblikovanje učnega procesa želimo “videti in slišati” vsakega našega učenca; želimo izboljšati motivacijo za učenje in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole ter jim zagotoviti aktivno vlogo pri izgradnji kakovostnega in trajnega znanja.

Strokovni delavci šole nadgrajujemo in krepimo dejavnosti, ki prispevajo k oblikovanju varnega in spodbudnega učnega okolja, kar je privedlo do oblikovanja in izvajanja strategije VSUO naše šole. Strategijo smo oblikovali na ravni šole in jo umestili v letni delovni načrt šole ter izvedli nadgradnjo osebnih načrtov strokovnih delavcev v skladu z omenjeno šolsko strategijo.

Cilji razvojne naloge

  • omogočati poglobitev zavedanja o pomenu dobre klime in počutja tako na ravni kolektiva kakor tudi razreda, skupine in posameznika preko izvajanja aktivnosti z učenci in s kolektivom;
  • razvijati in krepiti veščine strokovnih delavcev pri vodenju skupine otrok za dobro vključenost ter zmanjšanje števila vedenjskih težav;
  • izpopolnjevanje na področju čustvene in vedenjske pismenosti z namenom krepitve različnih oblik čustvenega in socialnega učenja tudi pri učencih;
  • seznanjanje z razlogi za nezaželena vedenja učencev in urjenje v strategijah za preprečevanje slednjega (4R ter ABC model);
  • seznanjanje s protokolom za ravnanje v primeru nasilja in razlikovanje med nasiljem in konflikti;
  • opolnomočenje strokovnih delavcev za izvajanje aktivnosti varnega in spodbudnega učnega okolja z učenci.

Z različnimi dejavnostmi poudarjamo in skrbimo za dobre medsebojne odnose, ustvarjamo sproščeno klimo in pozitivne učne izkušnje z namenom, da bodo učenci iz naše šole izstopili opolnomočeni in z zavedanjem o tem, kaj zmorejo in česa ne, ter da bodo znali zaupati v ljudi. Preko aktivnosti in delavnic:

  • bogatimo socialne odnose v razredih,
  • skrbimo za dobro počutje,
  • skrbimo za sodelovalno klimo,
  • sodelujemo s starši,
  • odkrivamo in poglabljamo svoja čustva,
  • odpravljamo stres,
  • s pomočjo digitalizacije iščemo varne in poučne vsebine na spletu.

Zato vsebine VSUO vključujemo v dnevni red pedagoških konferenc, redni pouk, RaP …

V peskovniku odnosov

Šolsko leto 2021/22

PROJEKTNI TEDEN – Mi vsi za lepši (boljši) jutri
V sredo, 2. 2. 2022, smo naravoslovni dan na naši šoli posvetili preprečevanju nasilja, zato smo z različnimi izvedenimi dejavnostmi pri učencih spodbujali razmišljanje “Jaz in ti – STOP nasilju!”

Šolsko leto 2022/23

Teden prijaznosti in prijateljstva na naši šoli

V nedeljo, 13. 11. 2022, je bil mednarodni dan prijaznosti, zato smo v ponedeljek, 14. 11. 2022, na predmetni stopnji na omenjeno temo izvedli razredne ure, učenci razredne stopnje pa so se o prijaznosti pogovarjali kar cel teden in ob tem izvajali različne dejavnosti.

Na uvodnem srečanju učiteljev v tem šolskem letu je gospa Polona Požgan podala misel, da je prijazno biti prijazen, zato smo se tudi na naši šoli odločili, da bomo prijaznosti namenili kar cel teden. Vsak razred je izvedel različne dejavnosti – izdelovali smo harmonike prijaznosti, žrebali prijazne misli, pisali prijazna sporočila prijatelju, izdelovali t. i. roke prijateljstva, plesali ples prijateljstva, pohvalili izbrano osebo, družinskim članom smo sporočali, da jih imamo radi, se vsaj eni osebi zahvalili, s prijaznimi sporočili krasili asfaltno podlago okrog naše šole, vsakemu učitelju na vrata učilnice prilepili kuverto s prijazno mislijo in še in še bi lahko naštevali.

Dejavni smo bili tudi učitelji in tvorili krog prijateljstva z odtisi rok ter s prijaznimi, pozitivnimi ter z motivacijskimi sporočili.

Prijateljstvo je največji zaklad in Mi vsi za boljši in lepši jutri 

V času od 22. 3. do vključno 24. 3. 2023 so na naši šoli potekali dnevi dejavnosti. Osrednji temi sta bili Prijateljstvo je največji zaklad in Mi vsi za boljši in lepši jutri.  Dejavnosti so se med seboj ves čas prepletale. Prve dni smo z učenci veliko časa posvetili pogovoru o različnih temah in ustvarjalnosti, zadnji dan pa je bil namenjen gibanju.

V sredo, 22. 3. 2023, smo v okviru naravoslovnega dne v sklopu raznovrstnih delavnic izdelovali osebne ščite, sestavljali razredne sestavljanke ter se igrali različne družabne igre. V okviru delavnic smo se pogovarjali o medvrstniškem nasilju, prijateljstvu, drugačnosti in pomembnosti. Z učenci 2. in 3. VIO smo si v Gledališču Park Murska Sobota ogledali še predstavo Jaz, Batman.

V četrtek, 23. 3. 2023, smo spoznavali kulturo grafitov, njihov nastanek in zgodovino ter se preizkusili v izdelavi skic s pozitivnimi sporočili. Mlajši učenci so izdelovali zapestnice prijateljstva, se igrali igro Čarobno ogledalo, Semafor ter izdelovali plakete zaobljub nenasilju in prijateljstvu. Celoten dan je bil namenjen krepitvi prijateljskih vezi, povezovanju skupin in ustvarjalnosti.

Tržnica dobrih praks

1. 6. 2023 smo bili gostitelji strokovnega srečanja Tržnice dobrih praks za sodelujoče šole v razvojnih nalogah VSUO (Varno in spodbudno učno okolje) in Ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje. Namen sklepne prireditev, tj. Tržnice dobrih praks, na kateri so se zbrali učitelji praktiki, je bila izmenjava dobrih praks obeh t. i. razvojnih stez znotraj murskosoboške enote Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Šolski timi so pripravili bogate stojnice in izmenjevali svoje izkušnje znotraj dveh stez – prva se je nanašala na ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje in s tem formativno spremljanje, druga pa je bila namenjena prenosu znanj o krepitvi duševnega zdravja in dobrega počutja v šoli. Na zaključnem strokovnem srečanju je izkušnje izmenjevalo kar 15 osnovnošolskih in en srednješolski razvojni tim, le-ti pa so po besedah predstojnice murskosoboške enote ZRSŠ Darje Farič Klemenčič dokaz, da pomurske šole dobro delajo in da s skupnim sodelovanjem krepijo varno in spodbudno učno okolje.

Dostopnost